Derfor er et godt digitalt omdømme så vigtigt
Det er utrolig vigtigt med et godt digitalt omdømme. Det skyldes, at internettet aldrig glemmer. Hvor mennesker måske har det med at glemme negative omtaler af virksomheder eller personer efter noget tid, vil internettet gemme på det. Det betyder også, at hver gang man Googler et firmanavn eller en persons navn, der har været ramt af dårlig omtale eller en regulær shitstorm, vil den negative omtale dukke op og sættes i relation til navnet.
Det kan få store konsekvenser for livet fremover, hvis ikke man håndterer den dårlige omtale. Det gælder både arbejdsmæssigt og privat, og det gælder firmaer såvel som enkeltpersoner.
Hvis en potentiel kunde eller arbejdsgiver Googler, og der dukker noget negativt op om virksomheden, man overvejer at handle hos, eller om en person man overvejer at ansætte, vil langt de fleste se mod andre virksomheder/kandidater.
Men hvad gør man så, hvis man er blevet ramt af dårlig omtale?
Det korte svar er, at man tager kontakt til et online reputation management bureau med ekspertise i blandt andet dårlig omtale og shitstorme. Her kan man få hjælp, når shitstormen raser samt få hjælp til at rette op, når skaden er sket. Det er også muligt at få hjælp til at forebygge det.
Seneste kommentarer